Zestaw adapterów testowych do stacji ładowania pojazdów elektrycznych

Zestaw adapterów testowych do stacji ładowania pojazdów elektrycznych

25 lut 2020

Pojazdy elektryczne to przyszłość, na rynku co chwilę pojawiają się nowe modele. Rozwijający się rynek zielonej energii sprawia, że z każdym rokiem powstaje coraz więcej stacji do ładowania pojazdów. Instalacja, konserwacja oraz naprawa takich stacji wymaga znajomości tematu oraz odpowiedniego sprzętu, w tym adaptera testowego, takiego jak Beha Amprobe EV-520-D. Umożliwia on przeprowadzenie testów bezpieczeństwa i funkcjonalności na stacjach ładowania, symulując obecności pojazdu elektrycznego. 

Dzięki adapterom Beha Amprobe EV-520-D technicy z branży paliwowo-energetycznej będą mogli dokonać napraw i rozwiązać pojawiające się problemy techniczne. Zestaw adapterów pozwala na przeprowadzenie testów w połączeniu z przyrządami,  takimi jak tester instalacji z serii Prolnstall czy oscyloskop Fluke ScopeMeter serii 120B. Co więcej, ten zestaw adapterów pozwala na testowanie stacji ładowania zgodnie z normami IEC/EN 61851-1 i IEC/HD 60364-7-722 i est odpowiedni do stacji ładowania pojazdów z trybem ładowania nr 3.

Tryb 1 zapewnia ładowanie maksymalnym prądem 16 A przy użyciu gniazd jednofazowych ze stykiem uziemiającym (zwykle gniazdo Schuko) lub trójfazowych gniazd przemysłowych (np. CEE). Ten tryb jest stosowany do ładowania małych pojazdów elektrycznych, takich jak motocykle, skutery i nie posiada urządzenia komunikującego się z pojazdem.

W trybie 2 ładowanie odbywa się z gniazda sieciowego jedno- lub trójfazowego prądem przemiennym do 32 A również za pomocą gniazd domowych lub przemysłowych. W porównaniu z trybem 1, wykorzystuje specjalny kabel ładujący ze zintegrowanym urządzeniem sterującym i ochronnym. Moduł EVSE (IN-Cable Control and Protection Device) zapewnia ochronę przed porażeniem elektrycznym spowodowanym wadami izolacji w przypadku podłączenia pojazdu do gniazda elektrycznego, które nie jest przeznaczone do ładowania.

Tryb 3 obejmuje na stałe zainstalowane stacje ładujące z kablem ładującym oraz stacje ładujące posiadające specjalne zaprojektowane gniazda do podłączenia kabla. Oferuje wbudowane funkcje bezpieczeństwa, takie jak wyłącznik różnicowoprądowy (RCD). Zapewnia szybkie ładowanie jedno- lub trójfazowym prądem przemiennym do 32 A dla wszystkich powszechnie używanych pojazdów elektrycznych.

Tryb 4 w porównaniu do trybu 3 ładuje akumulatory pojazdów prądem stałym do 400 A i napięciu do 1000 V. Stacje DC zawsze wyposażone są w kabel zamontowany na stałe, zakończony wtykiem CHAdeMO lub CCS TYPE2/TYPE1.

 

Funkcje: 

Podczas testowania stacji ładowania wyniki muszą dokładnie i powtarzalnie przedstawiać rzeczywiste procesy ładowania. Dlatego należy przeprowadzić symulację ładowania pojazdu elektrycznego na stacji. Beha Amprobe EV-520-D symuluje pojazdu oraz różne przekroje kabli do ładowania dla mocy wyjściowych do 22 kW. Dzięki bezpiecznej konstrukcji EV-520, praktyczna i wygodna funkcja testu wstępnego PE pozwala na sprawdzenie przewodu uziemiającego pod kątem ewentualnych napięć zwarciowych bez dodatkowego testera instalacji.

Testowy zastaw adaptera Beha Amprobe EV-520-D różni się od innych produktów dostępnych na rynku pod względem możliwości adaptacji. Beha Amprobe EV-520 może testować wiele różnych stacji ładowania za pomocą tylko jednego adaptera testowego, ponieważ umożliwia ustawienie różnych symulacji testowych i przekrojów kabli.  Z jego pomocą można sprawdzać jednofazowe stacje ładowania z gniazdem typu 1, w podobny sposób, jak stacje ładowania z gniazdami typu 2.  EV-520-D może być również stosowany do stacji ze stale podłączonymi przewodami ładowania i interfejsami ładowania typu 2.  

Sygnał PWM do komunikacji z pojazdem jest rejestrowany przez izolowane połączenia testowe. Stan zacisku Control Pilot (CP) do symulacji pojazdu z różnymi poziomami ładowania można wybrać za pomocą przełącznika obrotowego. Oddzielny wyświetlacz fazowy z trzeba diodami LED wskazuje, czy występuje napięcie. Trwałość i niezawodność działania na zewnątrz zapewnia 4 mm pyłoszczelne i wodoodporne gniazdo pomiarowe. 

Po zakończeniu kontroli wzrokowej i pomiaru niskiej rezystancji oraz odłączeniu napięcia ładowania, można przeprowadzić aktywny pomiar na adapterze testowym za pomocą testera instalacji wielofunkcyjnej, takiego jak Fluke 1664FC.  Zaciski pomiarowe L1, L2, L3, N i PE przeznaczone są do podłączenia przyrządu testowego.  Dodatkowo do gniazda sieciowego można podłączyć obciążenie zewnętrzne w celu przeprowadzenia testu poprawności działania licznika energii elektrycznej. 

Najważniejsze cechy Beha Amprobe EV-520-D: 

  • Test wstępny PE, który sprawdza, czy stacja ładująca jest prawidłowo okablowana i bezpieczna oraz czy uziemienie ochronne działa prawidłowo
  • Symulacja kabla – stan zacisku Proximity Pilot (PP)
  • Symulacja pojazdu – stan zacisku Control Pilot
  • Oddzielne wskazania fazy trzema diodami LED
  • Gniazdo sieciowe z możliwością podłączenia zewnętrznego obciążenia
  • Symulacje błędu „E” zacisku CP
  • Symulacja błędu PE (zwarcia doziemnego)  
  • Stopień ochrony IP 54 – ochrona przed pyłem i rozpryskami wody

Polecane produkty: 

Polecane kategorie: 

Polecane akcesoria: