80% przychodów z sektora B2B: Conrad nadal się rozwija dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
„Struktura podąża za strategią” – to motto, które towarzyszy Conrad Electronic w drodze do pozycji wiodącej europejskiej platformy zakupowej dla branży technicznej. Wraz z dołączeniem do zarządu eksperta ds. e-commerce, dr. Daniela Sagi, oraz specjalisty ds. sprzedaży, Guya Danna, firma strategicznie wzmacnia swoje kierownictwo
Wyraźne ukierunkowanie na klienta – kierownictwo Conrad Electronic:
dr Sebastian Dehnen, Ralf Bühler, dr Daniel Saga i Guy Dann (od lewej do prawej)
©Conrad Electronic
Conrad Electronic jest na drodze do sukcesu. Ta rodzinna firma z Górnego Palatynatu generuje już 80% swoich przychodów ze sprzedaży dla klientów biznesowych i z powodzeniem przekształciła się z tradycyjnego sklepu z techniką w nowoczesną platformę zakupową B2B. Cel jest jasno określony: Conrad chce stać się wiodącą w Europie platformą zaopatrzeniową dla branży technicznej.
Zgodnie z zasadą „Structure follows strategy” (struktura podąża za strategią) firma wzmocniła swój zarząd o dwóch nowych członków. Od 1 maja 2025 roku do zespołu dołączył dr Daniel Saga, a od 1 września 2025 – Guy Dann. Eksperci branżowi będą w przyszłości odpowiedzialni jako Chief Sales Officer (CSO) za dwa kluczowe segmenty klientów: dr Daniel Saga – za klientów obsługiwanych cyfrowo (Digitally Managed Customers, DMC),a Guy Dann – za klientów obsługiwanych bezpośrednio (Personally Managed Customers, PMC).
Hirschau, listopad 2025 r. Transformacja firmy Conrad widoczna jest nie tylko w wynikach, ale także w wyraźnie określonej strategii ukierunkowanej na poszczególne grupy klientów. Klienci zarządzani cyfrowo (DMC) dokonują zakupów głównie poprzez sklep internetowy, natomiast klienci typu Personally Managed (PMC) korzystają z elektronicznych integracji systemowych, spersonalizowanych rozwiązań eProcurement oraz oraz indywidualnej obsługi. Rozszerzenie zarządu o dwóch doświadczonych ekspertów podkreśla ambicje rozwojowe Conrad w tych obszarach.
Kontynuacja sukcesu i przyspieszenie internacjonalizacji
„Bardzo się cieszę, że mogę powitać w naszym gronie dr Daniela Sagę i Guya Danna. Ich połączone doświadczenie i wiedza będą dla nas ogromnym wsparciem w dalszym rozwoju, tak, byśmy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i umacniać naszą pozycję jako wiodącej w Europie platformy zakupowej dla branży technicznej” – mówi Ralf Bühler, dyrektor generalny Conrad Electronic, o dwóch nowych członkach zespołu.
Dzięki portfolio obejmującemu ponad jeden milion produktów, dostosowanym do indywidualnych potrzeb rozwiązaniom eProcurement oraz kompetentnej obsłudze, Conrad już dziś pomaga firmom z różnych branż i o różnej wielkości oszczędzać czas i koszty w procesie zaopatrzenia technicznego. Producenci i dystrybutorzy jako sprzedawcy na Conrad Marketplace docierają do nowych grup docelowych i rynków w całej Europie. Rozszerzenie składu zarządu, do którego od września 2022 r. należy również dyrektor finansowy dr Sebastian Dehnen, jest logicznym kolejnym krokiem w kierunku kontynuacji sukcesu i dalszej internacjonalizacji platformy Conrad Sourcing Platform.
Dwóch ekspertów branżowych dla dwóch światów klientów
Dr Daniel Saga to specjalista z blisko 25-letnim doświadczeniem zawodowym, w tym ponad dziesięcioletnim stażem w Amazonie, gdzie pełnił funkcję General Managera odpowiedzialnego za kategorie narzędzi, produktów do domu i inteligentnych rozwiązań Smart Home. Jako Managing Director EU Consumer w znacznym stopniu przyczynił się do rozwoju nowych obszarów działalności, optymalizacji procesów międzykrajowych i ustanowienia innowacyjnych obszarów działalności.
Zanim dołączył do Amazona, pochodzący z Monachium menedżer przez pięć lat pracował w Allianz Group jako Associate Director, gdzie kierował m.in. zespołem Business Analytics. „Cyfryzacja procesów zaopatrzenia stwarza ogromne możliwości dla naszych klientów DMC. Cieszę się, że dzięki mojej wiedzy specjalistycznej w zakresie ekonomii platformowej będę mógł przyczynić się do ugruntowania pozycji firmy Conrad jako czołowego europejskiego dostawcy cyfrowych rozwiązań B2B w zakresie zaopatrzenia technicznego” – wyjaśnia dr Daniel Saga.
Guy Dann ma ponad 30-letnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowym, przeprowadzaniu udanych restrukturyzacji i wdrażaniu strategicznych inicjatyw rozwojowych w przedsiębiorstwach w Europie, Azji i Australii. Kierował między innymi organizacjami sprzedaży dystrybutorów technicznych zorientowanych na usługi, takimi jak RS Group czy Rutronik. Przed dołączeniem do Conrad Electronic Guy Dann pełnił funkcję wiceprezesa region EMEA w TestEquity LLC, gdzie łączył działania związane z przejęciami, wizją i strategią. Dzięki swojej wiedzy w zakresie sprzedaży międzynarodowej i doskonałemu zrozumieniu procesów operacyjnych, ten urodzony w Wielkiej Brytanii menedżer wzmacnia teraz pozycję firmy Conrad wśród klientów PMC. „Bardzo cieszę się z tego ekscytującego zadania i zamierzam włożyć całą swoją energię w rozwój działalności międzynarodowej, wykorzystując ponad 100-letnie doświadczenie Conrad w dystrybucji i innowacjach” – powiedział Guy Dann o swoim nowym stanowisku.